Pozycjonowanie?

Nie takie straszne i tajemne.

SEO/ Pozycjonowanie

Co składa się na proces pozycjonowania? Dlaczego to tyle trwa i jak zacząć?

Analiza stanu obecnego strony www internecie
Analiza konkurencji pod kątem działań SEO
Rekomendacja strategii pozycjonowania
Realizacja prac

Najważniejsze podczas pozycjonowania

Sprawdzenie konkurencji

Dzięki takim narzędziom jak Ahrefs, Majestic, Clusteric jesteśmy w stanie sprawdzić większość linków pozyskanych do strony konkurencji. Na tej podstawie również możemy wywnioskować jaką strategię pozycjonowania ma nasz konkurent.

Analiza słów kluczowych

Dobór słów kluczowych odbywa się na podstawie analizy z narzędzi: Google Keyword Planner, Senuto, wyników z kampanii AdWords ( o ile była prowadzona).

Analiza techniczna strony

Weryfikujemy, czy strona jest dobrze zoptymalizowana pod roboty Google, czyli czy są wdrożone odpowiednie nagłówki, tytuły podstron, opisy. Sprawdzeniu poddawane są także grafiki, ich waga, prędkość ładowania się strony. Wynikiem z tej analizy jest audyt SEO.

Sprawdzenie linków prowadzących do strony

Jeśli strona była wcześniej poddana działaniom pozycjonowania, niezbędne jest sprawdzenie jej pod kątem dotychczasowych linków. W dalszej kolejności jeśli linki mogą okazać się szkodliwe należy zgłosić je przez Google Disavow Tools do Google.

Opracowanie strategii pozycjonowania

Na podstawie analiz i wniosków z narzędzi ustalana jest strategia dopasowana do aktualnego budżetu klienta i stanu zaawansowania prac pozycjonowania konkurencji w  Google.

Wytypowanie strategii linkowania

Wybór strategii pozyskiwania linków zależy w dużej mierze od budżetu na całe działania pozycjonowania. Trudno w budżecie 500 zł zaproponować publikacje na portalach  gdzie nierzadko wykupienie miejsca kosztuje 80-120 zł (średniej klasy).

Czas

Zależnie od trudności i siły konkurencji w internecie czas na wypozycjonowanie strony może wynosić  od kilku do kilkudziesięciu miesięcy.