Pozycjonowanie?
Nie takie straszne i tajemne.
Dzięki takim narzędziom jak Ahrefs, Majestic, Clusteric jesteśmy w stanie sprawdzić większość linków pozyskanych do strony konkurencji. Na tej podstawie również możemy wywnioskować jaką strategię pozycjonowania ma nasz konkurent.
Dobór słów kluczowych odbywa się na podstawie analizy z narzędzi: Google Keyword Planner, Senuto, wyników z kampanii AdWords ( o ile była prowadzona).
Weryfikujemy, czy strona jest dobrze zoptymalizowana pod roboty Google, czyli czy są wdrożone odpowiednie nagłówki, tytuły podstron, opisy. Sprawdzeniu poddawane są także grafiki, ich waga, prędkość ładowania się strony. Wynikiem z tej analizy jest audyt SEO.
Jeśli strona była wcześniej poddana działaniom pozycjonowania, niezbędne jest sprawdzenie jej pod kątem dotychczasowych linków. W dalszej kolejności jeśli linki mogą okazać się szkodliwe należy zgłosić je przez Google Disavow Tools do Google.
Na podstawie analiz i wniosków z narzędzi ustalana jest strategia dopasowana do aktualnego budżetu klienta i stanu zaawansowania prac pozycjonowania konkurencji w Google.
Wybór strategii pozyskiwania linków zależy w dużej mierze od budżetu na całe działania pozycjonowania. Trudno w budżecie 500 zł zaproponować publikacje na portalach gdzie nierzadko wykupienie miejsca kosztuje 80-120 zł (średniej klasy).
Zależnie od trudności i siły konkurencji w internecie czas na wypozycjonowanie strony może wynosić od kilku do kilkudziesięciu miesięcy.