W jaki sposób optymalizowany może być blog?
Zanim przystąpimy do działań optymalizacji zaczynamy od analizy słów kluczowych za pomocą między innymi Keyword Plannera oraz Senuto. Spośród tysiąca fraz związanych z branżą/realizowaną usługą wybieramy te, które spełniają następujące kryteria:
a) Mają niską i średnią konkrencyjność
b) Mają niską, średnią liczbę miesięcznych wyszukań (maksymalnie do 1 500 mies)
c) Są kompatybilne z ofertą, treścią serwisu,
Jeśli chodzi o kryteria małej i średniej konkurencyjności oraz średniej liczby miesięcznych wyszukań wybieramy takie frazy, aby stopniowo budować i osiągać widoczność nie przepalając przy tym budżetu na frazy o bardzo wysokiej konkurencyjności. Następnie, kiedy już klient zatwierdzi słowa kluczowe zaczynamy audyt i dogłębną analizę całego serwisu, zależy nam nie tylko na technicznych parametrach strony (prawidłowe przekierowania, optymalizacje nagłówków, meta tagów, altów, czasu ładowania się strony, optymalizacja obrazów, prawidłowe linkowanie wewnętrzne, paginacja itp.) ale również na zoptymalizowanych artykułach/treściach. Każdy artykuł musi być dokładnie przeanalizowany pod kątem użycia słów kluczowych. Czytamy każdy z artykułów i dopasowujemy do niego słowa kluczowe, które mają potencjał i przyprowadzą użytkownika na stronę. Tak obszerny dokument w postaci audytu przesyłamy klientowi i omawiamy. Zależy nam na takiej formie współpracy, ponieważ ważne są dla nas jego uwagi i pomysły, klient jest specjalistą i autorytetem w swojej branży a jego uwagi i cele są naszym priorytetem. Audyt jest wdrażany przez programistów, natomiast podstawowe rekomendacje wdraża nasza firma, aby po pierwsze przyspieszyć pracę, po drugię nie narażać klienta na koszty pracy programisty, którą my sami możemy wdrożyć. Off Page, te działania dotyczą analizy profilu linków przychodzących do domeny klienta jego optymalizacji i rozbudowy. Sprawdzamy wszystkie linki przychodzące do domeny klienta, oceniamy poziom ich „spamowości” jeśli znajdują się linki które mogą narażać domenę klienta na karę Google, tworzymy raport Disavow i zgłaszamy w nim wszytskie linki, których chcemy się zrzec. Gotowy plik wysyłamy do Google, aby przy ocenie profilu linków nie brał pod uwagę tych, które są w pliku. W ten sposób chronimy klienta przed zaglożeniem algorytmu. Dodatkowo cały czas pracujemy nad pozyskiwaniem linków, korzystamy tu z marketingu szeptanego, tworzymy pulikacje, które umieszczamy na portalach wysokiej jakości. Kiedy cały serwis jest zoptymalizowany robimy szkolenie klientowi z umiejętności dobierania i używania słów kluczowych do swoich artykułów. Robimy to po to, aby klient w przyszłości sam mógł tworzyć artykuły, które będą się pozycjonować. Podczas całego okresu współpracy, klient podsyła nam nieopublikowane jeszcze treści żebyśmy mogli je edytować i dodawać wskazówki co do optymalizacji i słów kluczowych z potencjałem do budowania ruchu. Monitorujemy pozycje słów kluczowych oraz tworzymy miesięczne raporty, w których szczegółowo opisujemy nasze działania oraz ich efekty.
Ważne jest, że każde miejsce, w którym wcześniej planujemy pozyskanie linka do Państwa strony poddane jest ręcznej ocenie wartościowości tego miejsca i ocenie wpłynięcia w sposób pozytywny na proces pozycjonowania strony.
Po zakończonej z nami współpracy nie mamy w praktyce stosować techniki „odcinania linków”. Wychodzimy z założenia, że skoro klient raz za nie zapłacił, to nie mamy potrzeby w sposób celowy i zaplanowany ich usuwania.